有錢人之所有廣告收入, 將全數捐予慈善團體

2012年12月4日

盈富基金計劃之優化(2012/12)

最近, 看到Mapochi兄的的文章 "市盈率投資法謬誤", 令有錢人再檢視自己的盈富基金計畫.

有錢人的計劃與Mapochi兄文章中舉例做法有一個很大的差別, 在於買入賣出的數量及比例, 以及當中有錢人不是以"增值"為單一目標. 另外, 因為"收息"是有錢人的其中一個目標, 所以買賣指標是盈富的息率, 而做法也不是全數買/ 全數賣, 而是每個月都有操作, 也有持貨, 不會全現金, 也不會全股票.

= = = = = = = = = = = = = = =

首先, 在進行檢視的過程裡, 有錢人發現原來之前的文章 (有錢人要退休 - 原來就是這麼簡單?? ~~ 2800 盈富基金)"抄"錯了數字, 令到有網友問為何計不到有錢人的效果, 但我沒有留意到網友的問題, 也沒有跟進了....現在先謝過網友的提問及已作出修正:

"在模擬投資計算中, 十年共投入20萬資金, 而得回近50萬市值的基金及近30萬現金儲備;"
應該是
"在模擬投資計算中, 十年共投入20萬資金, 而得回近20萬市值的基金及近30萬現金儲備;"

= = = = = = = = = = = = = = = =

在計劃之中, 有錢人也發現了另外一個問題, 就係"現金比重"會越來越多, 有時候, 就算是值得投資的時候也有80%資金在手, 所以, 我更新了原則, 如下:

一, 設立月供計劃 (唔一定去銀行做, 可以自己幫自己做一個, 個個月都買); 如每月($1,000);

二, 在基金息率高於3%時, 每月買入量, 增至3倍 ($3,000), 高於3.5%時增至5倍 ($5,000), 高於4%時增至7倍 ($7,000); 總之, 每高0.5% 就加兩倍月供投資額; (之前是每多0.5%就加一倍投資額)

三, 雖然每個月都會有買入, 但如果該月的息率低於2.5%, 同時要在該月賣出10%的持股量, 如果息率低2%, 要在該月賣出20%的持股量;

四, 每年兩次收到的股息, 以現金方式留起; 如果現金比例超過1/3, 同時息率不低於3%, 就會把現金中的30%買入; (之前無提及如何處理現金比例有可能高於80%,太高了) 


比較起之前的操作戰術, 這一種做法平均每年的回報率高大約 1%, 不要看小這每年1%的分別, 如果把它放長至十年, 分別就是30%的回報差別, 如果是放大至20年, 就是2倍幾的分別了. (這個計劃是長線投資計劃, 所以一定要錙銖必較.

共勉之!!







21 則留言:

  1. 但實行時一手都一萬, 如果double/triple咪要2-3萬... 而月供的計畫在每月買入量上又很少有flexibility...
    請問有錢人是如何實行的呢?

    回覆刪除
  2. TO bkbf1120, 多謝閱讀. 我之前是以月供型式買入的,但之前由於月供額不高,所以遇有息率高於3%,就一手手的買入.

    投資的成功,除了策略,眼光,就是堅持及耐性.

    回覆刪除
  3. 有钱人先生,Mapochi先生的文章我也看过了。他是从分析S=P/E入手,而你是从息率入手。想问一下息率跟市盈率有必然联系吗?市盈率可以从2800官网查到,但是息率是不是只有派息之后才知道呢?另外,派息是否影响股票/基金价格?
    多谢指教!

    回覆刪除
  4. To Yaniel, 首先, 多謝閱讀.
    息率同市盈率唔一定有必然關係,而當中的原因及關係,可以寫好多文章,甚至一本書都講唔完...我試試簡單地講... (最好你自己睇書同再找更多資料吧)

    市盈率, 一個普遍的解釋就係股價除以每股盈利, 好似長江1號咁,上年每股賺 $19.88, 現價係 $119, PE就係 $119/$19.88 = 5.99倍
    但賺得多唔代表派得多嫁喎, 佢上年只係派左 $3.16, 所以, 息率(計法係去年所派的股息(DIVIDEND)除以股價), 只係 $3.16/$119 =2.66%.

    市盈率係比較公司賺年能力以及市場睇唔睇好呢間公司(即係股價);
    息率就係比較小股東的實際收益及市場睇唔睇好呢間公司(即係股價).

    有些公司好賺錢但市場唔睇好佢, 有些公司扮賺到錢(如成日都有一次性收入,商譽入帳, 物業重估等等) 而市場又睇好佢喎; 又有些公司連年派息但長期被睇低, 又或者賺極都唔派息, 你可以細心想想佢地之間的 股價, 派息, 市盈率, 息率又會係點.

    所以我經常叫人買盈富, 因為盈富追蹤恆指籃籌, 上面所講的影相對較少.

    但無論市盈率又好, 息率又好, 都係以過往的成績及今天的報價為依歸, 不代表未來表現, 而我們今天的投資卻係為了未來的果實喎, 所以一定要好小心選擇, 以及預計未來.

    意見供你參考

    回覆刪除
  5. 有錢人你好,我是投資新手,一路有追開你講月供盈富的blog。本人現每月可儲蓄一萬元,希望可做一些投資,請問你認為月供盈富好,還是做大陸戶口人仔定期好,還是兩者都做呢?本人短期目標是希望3-4年儲到40-50萬,同男友夾首期買樓。希望可以得你指點,謝謝!

    回覆刪除
  6. HI, 匿名,首先多謝閱讀,如果下次留言請留下芳名,方便大家稱呼更親切.

    如果你的希望是3-4年儲到40-50萬,而你又每個月儲到1萬,咁你係乜都唔洗做,每個月淨係放入銀行做定存,收1厘唔夠的港元定存利息已經一定達標.

    你計一計,一個月1萬,3年就是36萬,4年就是48萬,已經達標,何需投資? 投資始終有波動有風險(不論股票或任何外幣)

    如果你貪心少少想博有多少投資回報,個人建議你選做月供盈富,因為盈富一定每年派息,也可跟隨經濟及股市進步而上升(相反亦言).但不要多於2成(即每月2千). 不要貪心把已一定達標的部份都"豁"出去,一旦經濟逆轉,最多都係2成資金被套,心理上好受好多 ~ 而且, 經濟逆轉,資產價格理應同步下跌,你的現金就更有購買力,更有機會提早買入心儀單位. 即是, 升,你的盈富升, 跌,你的現金多了購買力 ~~~ 兩面走你都有機會贏.

    意見供你參考

    回覆刪除
  7. 你好,有錢人,我想請教你,如果係銀行開月供計劃,每月月供一千蚊2800,其手續費收左$50蚊!好似每月已收左5%咁,好似好貴!
    請問如果唔去銀行,點樣可以自己去做一個月供計劃呢?
    請賜教!

    Mike

    回覆刪除
  8. MIKE, 首先, 多謝閱讀.

    每個月只月供一千都有得買,$50/mth 手續費就緊係相對貴嫁嘞, 但呢個係最低入場門檻, 如果你唔係月供一千, 而係$10,000, 咁咪變做0.5%囉;你諗下,如果你個個月買一手, 以$22/share,500 share 1 lot, $11,000, 就算去證券行買, 所有費用加加埋埋最少都要成$70啦,咁都0.6%; 如果咁睇又唔算係貴喎 (一般銀行的月供計劃都係0.25%手續費,最低$50手續費,即係$20,000之內都係$50)

    至於如果你想自己"管理"呢個月供計劃的話, 可以參考我有開盈富的其他文章, 希望當中內容可以啟發到你, 幫到你自行設計/計劃.

    意見供你參考

    回覆刪除
  9. 有錢人你好,

    "一, 設立月供計劃 (唔一定去銀行做, 可以自己幫自己做一個, 個個月都買); 如每月($1,000)";

    想問問以上這句中,去銀行做和自己幫自己做分別是什麼意思,兩者有什麼主要分別?

    回覆刪除
    回覆
    1. 請照字面解: 去銀行做就是去銀行開設"月供計劃", 自己做即是每合月自己買貨,唔洗開返月供計劃. 分別在於月供一定會有碎股,但每個月$1,000都得,對於小額投資者/儲蓄者為佳,而自己個個月買就更靈活.

      刪除
  10. 請問月供計劃會唔會用期權進行?

    e.g. (2800)
    息率=3%, 股價~$22
    息率=3.5%, 股價~$19
    計劃每個月結算日後一個交易日入貨
    每個月都開 SP@$22, SP@$19
    同時收取期權金
    接唔到貨, 下一個交易日買入 or 下個月再開 SP@$22
    咁樣可以令自己保持規律

    唔知行唔行得通? Thanks

    回覆刪除
    回覆
    1. 條條大路通羅馬, 呢個方法, 跌到價就入貨, 唔到價就只收權金無股票, 即是爆升時股票的升價無你份, 因已收了權金, 但我無實際計過其可行性及回報, 你可以用最近十年來模擬一下,睇睇回報如何,記得做完返來大家交流下,話唔家有意外收獲.
      ,謝謝, 加油

      刪除
  11. hi~有錢人 請問 如果我跟你既方法, 但係我唔係以金額計, 我以手數計 回報又會有幾多?
    在基金息率高於3%時, 每月買入量, 增至3倍 (改為3手)($3000), 高於3.5%時增至5倍(改為5手)($5,000), 高於4%時增至7倍(改為7手) ($7,000); 總之, 每高0.5% 就加兩倍月供投資額; (之前是每多0.5%就加一倍投資額)
    以及你是如何計算回報率的呢?謝謝

    回覆刪除
    回覆
    1. Hi, Ka Fa Wong. 多謝閱讀, 其實無論以金額計, 或是以手數計, 原理都係一樣, 假設也一樣, 只是量詞不同: 而回報率也大致相近, 當然, 過去成績不代表未來 (尤其我只是拎左最近十年的記錄而已).

      而我的回報率計算方式係: 在指定的某一個日子的資產總值除以資金投入總額, 然後以年期作開方根, 找出平均增長, 即是 (V/I)^ 1/T. 呢個未必係最好的計算方式,但就最簡單. 當然, 如果你EXCEL叻, 咁用EXCEL的FUNCTION,一樣得.

      刪除
  12. 你好, 本人係投資初哥, 係初到岩岩搵到工, 準備每月儲一萬個隻。
    如果照你計劃, 係咁我不如買恒生? 恒生息高過盈富, 回報會唔會再高啲?
    另外我唔係太白明你點樣可以每月萬五買盈富, 十年後會變一千萬,
    特別係第二, 三點 可否再詳加解釋?

    回覆刪除
  13. 我每月可花一萬至萬二在股票投資。照你而言,息口高似乎比較重要。那麼現在來說買內銀如中銀和解行會不會比較好?

    回覆刪除
  14. 你好有錢人, 盈富每年派息兩次, 如我在銀行開月供股票計劃, 每月$1,000, 咁這個計劃是否每年REVIEW 兩次? 因每次派息才可計算息率, 即賣出/買入都是每半年做的事?
    謝回覆!

    回覆刪除
  15. 你好,要成功沽出10%一手都要2萬多,即本金要有20萬?請指教

    回覆刪除
  16. 你好,要成功沽出10%一手都要2萬多,即本金要有20萬?請指教

    回覆刪除
  17. 我都參考了你的方法,都開始了月供2800計劃.
    有沒有什麼新的想法?
    謝謝

    回覆刪除
  18. 你好有錢人,我是投資初哥,準備開始月供盈富
    請問,如果不經銀行月供計劃,能夠每個月買$1000(不夠一手)?
    謝謝

    回覆刪除