有錢人之所有廣告收入, 將全數捐予慈善團體

2010年12月19日

投資目的 - 賺錢 (一)

如果有人問, "投資為乜?" 我想十萬人一定全部都識得答 ~~ "賺錢" (或相類似的答案吧). 應該唔會有人答 "屎忽痕"掛....

但為何進行投資行為的時候, 大家又不懂得把這件事放在第一位嫁呢?

假設有以下投資方案:

1. 有一項投資, 投資額 $100, 有50%機會令你賺 $50, 有50%蝕 $50, 但無論賺蝕, 都要比 $0.5手續費;
2. 有一項投資, 投資額 $100, 有10%機會令你賺 $90, 有90%蝕 $10, 但無論賺蝕, 都要比 $0.5手續費;
3. 有一項投資, 投資額 $100, 有99%機會令你賺 $10, 有1%蝕 $100, 但無論賺蝕, 都要比 $0.5手續費;
4. 有一項投資, 投資額 $100, 有95%機會令你賺 $1, 有5%蝕 $1, 但無論賺蝕, 都要比 $0.5手續費;

上面四種投資方案, 你會點選擇?

 要選擇, 首先, 要計下四個方案的基本內藏價值先:
1. (50% x  $50) - (50% x $50) - $0.5 = -$0.05
2. (10% x $90) - (90% x $10) - $0.5 = -$0.05
3. (99% x $10) - (1% x $100) - $0.5 = $3.9
4. (95% x $1) - (5% x $1) - $0.5 = $0.4

好明顯, 頭兩個的價值係負數,  傻嘅都識唔揀啦.
第3個係 $3.9, 即係比 $100, 回報價值係 $3.9; 第4個係 $0.4, 即係比 $100, 回報價值係 $0.4;

如果咁睇, 第3項就係最有價值,最好賺,最值得選擇了吧??

錯, 仲係超錯!!!!!!

你睇清楚第3項, 有1%機會令你蝕晒嫁!!!!!!! 即是, 無論你幾叻都好, 玩一百次, 贏左頭99次, 但第一百次就要你一鋪清袋.... 而且, 實情係你更加唔知喺幾時會出現呢個情況嘅. 所以, 呢一個方案嘅真實價值係 -$100 !! 對待方式同第1, 第2個方案係一樣嘅, 唔會揀!

至於第4個方案, 無錯, 賺得唔多, 但勝在 "必勝" ~~ 一百次有九十五次賺1蚊, 有五次蝕1蚊; 慢慢累積財富, 複利增長!!

....(待續)

6 則留言:

  1. 第四個係95%定90%?

    回覆刪除
  2. 應該係 "有95%機會令你賺 $1, 有5%蝕 $1", 已修改,thx

    回覆刪除
  3. 您好,以下有一點不太明白。

    按您這樣說,我選第三方案我只需賺10次便可compensate一次的100%本金損失。若這1%出現的機會真是在10次內發生(例如第五次)那麼即有餘下的95次我便可安全去賺每次10%的回報。在發生1%機會的損失後我大可借入$100再投入便可。或我可將一開始的$100投入分兩次,輸完$50便再投入$50。

    如果您說那1%的機會不是每100次才出現一次,那麼第四方案時那5%蝕 $1的情況也可能不停連續出現不是嗎?請指點。

    回覆刪除
  4. 其實, 原理就好似過賭大細咁, 大家都知圍骰機會係6/216 (約2.78%), 但大家係唔知幾時會圍骰通殺嘅, 有時一連幾鋪, 有時隔幾鋪就來, 有時百幾鋪都無一鋪都得, 但問題是, 你起初只有$100, 如果第一鋪就圍骰, 你已經無晒本玩落去; 如果好似你咁話,輸完再借再賭又或者分幾注買,咁就要睇你"好唔好彩",希望唔好圍骰,否則又全軍覆沒,咁呢個咪係"投運"囉.

    至於第四方案,因為唔洗虧蝕晒所有本,即是佢唔會要你全軍覆沒,咁就算好唔好彩,頭10次(唔止5次了)都蝕1蚊,但你最終都係會賺的.

    回覆刪除
  5. 您好!

    有點不清楚,照你咁講
    "實情係你更加唔知喺幾時會出現呢個情況嘅. 所以, 呢一個方案嘅真實價值係 -$100 !! 對待方式同第1, 第2個方案係一樣嘅, 唔會揀!

    至於第4個方案, 無錯, 賺得唔多, 但勝在 "必勝" ~~ 一百次有九十五次賺1蚊, 有五次蝕1蚊; 慢慢累積財富, 複利增長!!"

    同樣道理,第3個方案一百次有九十九次賺10蚊嗎?
    咁第4個方案吾可以連續100次都蝕1蚊嗎?何以是必勝?

    "咁就要睇你"好唔好彩",希望唔好圍骰"
    同樣第4個方案也要希望從第一鋪開始唔好連續100次都蝕1蚊不是嗎?你可以話5%^100是遠比1%的機率低,但不可以說是必勝…如有計算錯誤請多多指教。

    回覆刪除
  6. 多謝閱讀; 因為第四個方案係唔會蝕光 (每次都是1%), 所以當我地將目光放到長遠, 就是"必勝".

    此例子旨在說明 "風險高, 回報高, 但會一Q清袋"

    回覆刪除