有錢人之所有廣告收入, 將全數捐予慈善團體

2013年5月13日

805 GLENCORE-S 嘉能可 基礎分析(三)


程序五公司財務分析 (參考投資股市做功課 ())
  

1. 贏利性

 a) net profit (
正數加1負數減1) 1
b) operaing net cash (
正數加1負數減1) 1
c) change of ROA (
正數加1負數減1) 0 (新上市, 睇唔通)
d) change in operating cash (
正數加1負數減1)1

2. 
杠杆作用及流動性:

a) change in debt ratio ("total debt / total cap") (
正數加1負數減1) 1
b) change in current ratio (
正數加1負數減1-1
c) 
新股數量 (少過原有3%1多過3%1) 1

3. 
營運效率:
a) change in margin profit % (
正數加1負數減1-1 (商品價跌, MARGIN都跌,仲要跌好多)
b) 收入增加率 / 資產增加率 (大過1 +1, 小過11-1, 
c) 
總負債 / EBITDA (小過5加分, 5-8就無加減, 大過8就減11,
負債好少
d) 
總負債 / 營運現金流 (小過41, 大過41) 1,
總分只有4分, (最高11)

程序六公司警號全部未有發現

程序七管理層公析:
行政總裁 IVAN GLENSENBERG 係一個精明但冷浩的生意人, 而佢又係公司的大股東, 而其他高管也是公司的持股大戶, 因此, 成間公司的管理及派息安排相信唔會太差, 因為派息多少直接影響高管門的實際收入.

IVAN GLENSENBERG 最近完成了收購XSTRATA 之後, 即時決定炒去幾百個該公司的經理級人員, 而在接受BLOOMBERG 訪問時, 佢只冷冷地講,
"All executives of the company are shareholders" said Glasenberg, "adding that they don't want to waste money on building assets and acquiring assets that don't bring good returns."

即係話, 有錢賺我先來, 無錢賺的, "煎皮拆骨".... 呢啲, 根本就係佢公司的最強, 只不過"商品"不同而已.

有錢人對此公司的期望:

上市以來, 大部份的消息都係啲收購合併的新聞, 證明佢地知道行業開始進入撕殺期, 才可以增強賺錢能力, 所以佢早兩年趁勢上市CAP 一大筆錢, 呢兩年一路向下走就一路買盤, 造大自己個餅.

但上市之後, 股價一路向下走, 而其成績雖不至於不堪入目, 但亦唔多好睇, 明顯係為了上市而人做左啲嘢啦, 加上商品價格下跌, 又要收購合併, 真係少啲精力都唔掂, 依家暫時最大單DEAL: XSTRATA 都攪掂埋, 嚟緊應該成績會唔錯, 唔係點樣交代呢?

預期派息都會係每股 HK$1.2 - $1.5, 以現價 ($42.6)計, 3%左右派息, 但由於身價太高了, 股價好難幾成幾成咁飛上去, 預期股價都係 $50樓下, $40樓上波動, 如果見到$55, 我會賣晒佢, 如果低過 $40, 我會入返啲, 就係咁出出入入, 如果無出無入就安全地收3厘, 好過樓按利息!!


 

13 則留言:

  1. 有錢人兄, 就到40蚊啦!


    回覆刪除
  2. 謝謝, 賢兄, 之前已入了一注, 如果再跌低過 $35會入多一注

    回覆刪除
  3. 有錢人兄。。有個問題想問你。。不過唔關呢個主題事。。望見諒

    我剛畢業,就泥返工,在求學階段時,巳讀到有錢人兄的文章是關於月供盈富基金的

    我對此有個疑問,如果我選擇月供,即係我每個月要給的手績費=50 一年即是600
    那如果我儲好了買一手盈富金錢的錢,手續費可能只是100-200左右 ,那到底是月供好,或是儲好了一手錢才購買? 謝謝!

    回覆刪除
  4. to Fung Chun Sing, 首先多謝閱讀, 其實你都唔係第一個有此疑問的了, 玄啲地答就係 "in the long run, we're are die"...

    基本上, 兩樣都無所謂, 因為我地唔係先知, 唔知個股價幾時升幾時跌, 喺唔同的情況下, 兩個做法都有機會賺多啲或賺少啲 (係多啲同少啲的分別),以你的例子,差距係一手$400左右,即係只是每股$0.4的分別姐. 如果你有大把錢就緊係一手一手,甚至幾十手幾十手咁買啦, 但唔係大把錢的話, 做月供大原則係個個月都買, 但同時睇住個息率高低再加大額或賣走. 我講呢個做法, 係對住個息率同股價波動做買賣去獲利,由於個計劃係以年為單位做模擬計算的,那三幾百蚊一手的差別,唔好咁執著, 唔好彩到你所謂的"儲到一手的錢",原來佢股價已升左三幾蚊,咁你買唔到一手(相反的話,你咪有錢剩囉).

    月供的一個好處,除左迫你個個月都一定放錢入去投資之外, 就係唔會比自己的心理或市場情緒影響,如果有新聞話有仗打,個個都話個市唔掂了,然後大市狂跌幾日直到你出糧之時仲好似有得跌多啲喎,你出糧之日剛剛"儲好"的一手已經變了一手半的錢(即是股價已跌了3分1),咁你點算? BUY OR NOT BUY? 呢啲事,差唔多日日都發生喺我地身邊嫁啦.

    最重要,係自己知道自己想點,同會有乜方法去做到,意見供你參考.

    回覆刪除
  5. 多謝有錢人兄既解答.. 多人問.證明大家都對呢個方法有興趣:)


    其實我本想將我可以儲到既錢放哂去盈富基金, 但思前想後, 發覺非常危險..現在是決定將一部分儲到錢放到盈富基金,其他的錢就儲起來,投資外幣/玩下股票仔 :D 希望快點儲到錢玩下option .但大前提真係要睇多點書.!!

    亙勉之

    回覆刪除
  6. 請問有錢人兄,報道指歐盟擴大能源價格操縱案調查,會否有影響?成交好似好小,風險大嗎?謝謝~~

    回覆刪除
    回覆
    1. 與XSTRATA完成合併交易後,其高層不停有變動的新聞 (全是前XSTRATA的高層),比這事件的影響可能更大; 最近這些所謂的操縱案,只要不是涉及欺乍之違法行為,一般都係以錢解決問題而已,短期波動影響一定會有的,否則咁大隻嘢,無波幅點賺錢呀?!

      然而,GLENCORE雖然大隻,但始終都係股市初哥(2011/05才上市),成績表紀錄不多,而且賺錢技倆之神秘及難明,如非行內人,實不宜過份重注,風險大小更因各人認識及背景迥異而不同. 至於買入與否必須自己衡量

      意見供你參考

      刪除
  7. 謝謝有錢人兄解答,我投資知識不足,亦不知從那裡學起,真的謝謝你個Blog我能了解多些 ^^

    回覆刪除
    回覆
    1. 我都係一知半解經常犯錯的迷途小羔羊,能夠同大家分享自身經驗因為錯得比大家多而已,大家都加油吧

      刪除
  8. 你好,我睇你嘅blog,都一段時間啦,學到好多嘢,多謝你。
    我係大學生,無固定收入,之前都試過用積蓄買股票,長期持有,收息後個價有錢賺先放。因為啲錢唔係救命錢,所以佢點升點跌,我都揸到有息收,價靚先考慮放。前排入左10手icb 1398,但個價無乜郁咁滯……
    前排睇你嘅期權文章,好有興趣。想利用手頭嘅股票做full cover sc收多小小期權金同逼自己止賺,唔好俾自己有借口貪心,同埋sp 低位入小小貨,跌唔到就賺小小期權金。
    因為對期權嘅認識只係限於理論,無戶口試模擬期權買賣。我想問有錢人先生一個問題啊,可唔可以詳細小小講一講,期權買賣嘅流程。我發好多書都係講概念,策略,組合,上網吧資料都係,好少講點樣去開倉,點樣落盤落一個適當嘅期權金掛牌,而人地願意買入。如果無人買你個盤,又可以點啊,等等。

    我希望可以用手頭上嘅股票為自己賺多小小現金,又可以低位用權金減入貨成本,但實際應該點施行,真係一頭霧水,可唔可以教教無乜實戰經驗嘅初哥呢?

    回覆刪除
    回覆
    1. TO 匿名, 多謝閱讀, 做期權買賣的模擬練習, 最好就緊係去証券行開戶,然後用佢地的交易系統的價位做練習啦, 價位即時, 只不過你不是比錢做買賣, 而是自己紀錄買賣的”價位”做模擬練習. 有唔明白的名字就上網搜查一下, 慢慢你就會理解當中的買賣流程與及睇價位的技巧.

      至於實際的操作流程及有關的注意細節以至技巧實在太多,不可能簡單地講,我的部份心得你可以睇睇我有關期權的分享,但我也只是散戶初哥一名而已,”DO WHAT I SAY, BUT NOT WHAT I DO”.

      模擬練習得多,你自然有自己一套操作方法,唔洗人教的了, 但最重要一點係,期權係有槓桿的對沖/投機活動, 如自問沒有準備充足(包括現金及心理),不要犯險,賺錢是重要, 但不蝕錢就更重要!!! 況且, 你還是個學生, 不要急於求成, 要多學好基本知識, 以及練習好堅強的心理能力!! 而更重要係, 尤其作為大學生, 請你一定要有自己的夢想, 賺錢不是夢想, 不是終點, 只是一個過程而已.

      意見供你參考

      刪除
    2. 多謝你覆我啊!

      我之前喺一通試過落盤買賣期權,因為未試過,好小心,唔敢naked sc,手頭上icb 有小小貨貨,就full cover sc icb 六月6.00,我見到有幾個價位,價位隔離又有話幾多張,我就揀左中間嗰個價位落盤,但佢收左我手續費之後,我又唔見我個倉開左,覺得好奇怪點解無嘢睇,打去問先知佢幫我掛牌,仲收左佣啊,手續費嗰啲。

      掛牌係咪唔係成功交易左?我知期權係有人賣有人買,咁合約先成立,短倉先有期權金收。如果我落盤,個落盤價貼市價,咁就比較大機會有成交到?我咁理解啱唔啱?

      因為之前股票我係用即市價買,所以唔使等掛牌做交易,我亦未試過掛牌嘅情況,唔多明白掛牌使唔使俾佣啊嗰啲。因為後尾查返,佢又俾返啲手續費入落戶口度,係咪即係代表唔成立嘅話佣就唔會收,成立左先會俾錢,咁理解啱唔啱?

      因為睇書做模擬交易都成年啦,好審慎咁學投資,實在無咩實戰經驗,但因為見icb 派息幾好,我先以當時市價買入10手,等6月除淨收息,可能都唔會短期放啦。初次上陣真係好緊張,哈哈,希望你以後多啲講小小你初入股場嘅心態同準備啦,我諗好多無經驗嘅新手都樂見講下實際操作。


      刪除
    3. 通常,我地掛牌做買賣, 無論成功與否,証券公司一定第一時間HOLD起所需之按金+佣金手續費(SHORT SIDE)或權金+佣金手續費 (LONG SIDE),佢地要確定客人唔會賭白頭片嫁嘛,但掛牌唔代表交易完成,只係排隊階段而已,而買賣成功與否之原則跟股票一樣,到成功了,你才會見到有記錄,因為用証券行的程式做交易是即時的,比打電話落盤更容易實時,所以我建議還是用証券行提供的程式吧 (銀行是沒有這些服務的!)

      如果你最熟ICB, 就淨係玩ICB就夠了, 如果你都有研究其他也可以, 但最好不要玩超過五隻, 成績未必比你專門研究買賣一兩隻股票期權好.

      期權本身是一個零和遊戲 (但要比手續費), 我地做SHORT 方的, 一定要有清析的理解, 以及充足的金錢及心理準備, 然後就係確定自己看目標回報, 才較為容易達成目標, 在期權的買賣操作上, 是一個風險越高(貼價甚至價內), 回報越高的世界, 是非常殘酷但真實的. 有空可以多作分享或看我的文章也有些分享.

      最後, 未知如何稱呼你呢?

      刪除